مجله آشپزی و پخت کیک و غذاهای خوشمزه

طبقه بندی موضوعی

طرز تهیه پلو میگو قالبی

صابر محمدی | چهارشنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۸، ۱۲:۳۶ ب.ظ



سه چهارتا پیاز رو خلال کنید،توی ماهیتابه سرخ کنید و بردارید بگذارید کنار.توی همون ظرف یک پیمانه کشمش شسته شده رو سه چهار دقیقه تفت بدین و بردارین.بعد حدود ششصد گرم میگوی پاک شده رو بریزین داخل ماهیتابه و ده دقیقه(تا زمانی که آبش کشیده بشه)تفت بدین..بهش دو قاشق گرد لیمو،نمک،فلفل،کمی زردچوبه و یک قاشق چایخوری فلفل قرمز اضافه کنید،پیاز و کشمش رو به ظرف برگردونید و زیرشو خاموش کنید.این مواد رو لای پلو زعفرونی آبکش شده بریزید و بگذارید دم بکشه و بعد نوش جان کنید.


سیب پلو ،را با مرغ ، تن ماهی، گوشت چرخ شده و میگو میشه سرو کرد . که با هرکدوم اینا طعم و مزه عالی و دلنشینی داره به شرط اینکه برنج شفته نباشه و سیب زمینی ها بزرگ خرد نشن. سیب پلو یک غذای کرمانشاهیه و من این غذارو از پیج دوست نازنینم یاد گرفتم و فوق العاده خوشم اومد

من یدونه پیاز  روی میگو ها خرد می کنم بهشون فلفل و زعفرون آب شده میزنم و میذارم یکی دو ساعتی توی یخچال بمونه. بعد پیاز هارو ازش جدا می کنم. توی روغن بمدت کم سرخشون می کنم. نمک ،آبلیمو یا آب نارنج ،کمی دیگه زعفران روش میدم و یک قاشق رب میزنم و زیرشو خاموش می کنم. شما به هر طریقی دوست داشتید و با ذائقه شما جور بود میگو تونو درست کنید.


برنج خیس خورده و سیب زمینی نگینی خرد شده رو باهم توی آب در حال جوش می ریزم کمی نمک به آب میزنم تا سیب زمینی بی نمک نباشه.

برنج که پخت آبکشش می کنم.

مخلوط برنج و سیب زمینی رو با شوید خشک و کمی فلفل ( اگه دوست داشتین دارچین) قاطی می کنم و دم میذارم.

ما که عاشق این پلو هستیم امیدوارم شمام درست کنید و خوشتون بیاد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی