مجله آشپزی و پخت کیک و غذاهای خوشمزه

طبقه بندی موضوعی

گاناش یک‌موجود بسی خوشمزه

صابر محمدی | دوشنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۸، ۰۴:۴۰ ب.ظ

گاناش یک‌موجود بسی خوشمزه و بسی به دردبخورهست که تو شیرینی پزی و دسر به کار میاد.
از گاناش برای تزیین دسر و کیک ها به صورت شره ای ، برای مغزی شکلات ها، برای زیرسازی کیک های روکش فوندانت، برای شکلاتی کردن خامه وانواع فیلینگ و خیلی کاربردهای دیگه میشه استفاده کرد.
گاناش ترکیب خامه و شکلاته . به این صورت که خامه روی حرارت ملایم گرم میشه، بدون جوشیدن، و شکلات های خرد شده به اون اضافه میشه. کم کم حرارت خامه شکلات رو آب می کنه و گاناش یکدست میشه. البته چند بار باید هم زد ولی نه مداوم و پیوسته.اگر پشت سر هم هم زده بشه امکان به روغن افتادنش هست. وسطای آب شدن شکلات ها ظرف رو از روی حرارت بردارید تا با حرارت خود مواد بقیه شکلات ها آب بشن.
نسبت خامه و شکلات برای کارهای مختلف فرق می کنه.هر چقدر خامه بیشتر باشه گاناش روان تره و هر چه شکلات بیشتر باشه گاناش سفت تر.
گاناش آماده بعد از سردشدن سفت تر میشه و اگر تقریبا نسبت شکلات و خامه برابر باشه بعد از چند ساعت استراحت تو یخچال قابل شکوفه زدن هم هست. گاناش سرد شده رو میشه روی حرارت خیلی ملایم یا ترجیحا بن ماری دوباره گرم کرد.
برای گاناش شره ای روی کیک ها  و مغزی شکلات نسبت دوبرابر خامه و یک برابر شکلات مناسبه. برای زیرسازی کیک های فوندانت تقریبا نسبت دو برابر شکلات به یک برابر خامه مناسبه. 
خلاصه که موجود مظلوم و خوشمزه ایه و همه جوره راه میاد باهاتون. اضافه هاش هم به راحتی قابل فریز شدنه تا استفاده بعدی.
من معمولا از خامه صبحانه برای گاناش استفاده می کنم. چون مطمئن نیستم که حرارت دیدن خامه قنادی درست باشه یا نه. برای شکلات هم منطقا هر چه شکلات خوشمزه تر باشه گاناش خوشمزه تری به ما میده.
گاناش سرد شده رو به راحتی میشه با خامه فرم گرفته مخلوط کرد و یک خامه شکلاتی خوشمزه و البته تیره و خوشرنگ داشت.گاناش سرد به تنهایی هم فیلینگ مناسبی برای کیک های شکلاتی هست برای عاشقان دبل شکلاتی.

  • صابر محمدی

گاناش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی