مجله آشپزی و پخت کیک و غذاهای خوشمزه

طبقه بندی موضوعی

طرز تهیه فلن کیک خوشمزه ترین کیک خانگی

صابر محمدی | دوشنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۷، ۰۳:۴۹ ب.ظ

طرز تهیه فلن کیک خوشمزه ترین کیک بدون دردسر در خانه



قالب فلزی میان تهی را با روغن جامد یکم چرب کردم.دو بسته پودر کرم کارامل آماده رو باز کردم با سه لیوان شیر مخلوط کردم روی حرارت گذاشتم یک دقیقه که جوشید حرارت رو خاموش کردم.حالا اون سس کارامل که داخل همون پاکت کرم کارامل هست رو داخل قالب ریختم کرم کارامل رو که داغ بود روی اون سس ریختم و قالبم رو توی یخچال گذاشتم و شروع کردم به درست کردن کیک:۲عدد تخم مرغ رو با نصف ق چ وانیل و یک لیوان شکر با همزن برقی خوب همزدم تا کرم رنگ و کشدار شد نصف لیوان شیر نصف لیوان روغن مایع را که با دو.ق.غ پودر کاکائو (اینجوری پودر کاکائو تیره و خوشرنگ میشه)مخلوط کردم بهش اضافه کردم بازم هم زدم.



۱ونیم لیوان آرد رو با نصف ق غ بکینگ پودر مخلوط و الک کردم .به مواد قبلی اضافه کردم و با لیسک دورانی هم زدم. کارامل را از یخچال خارج کرده و آروم آروم مایع کیک رو به طور یکنواخت روی اون ریختم نگران نباشید لایه ها باهم مخلوط نمیشن اگر هم مخلوط بشن داخل فر که میرن خودبخود لایه کرم کارامل از لایه کیک جدا میشه این قالبم رو داخل یه قالب بزرگتر از خودش قرار دادم داخل قالب دومی به آرومی آب داغ ریختم حالا دوتا قالب رو داخل فر ۱۸۰درجه که از قبل گرم کرده بودم قرار دادم زمانش حدودا یکساعت و نیم.بعد سیخ چوبی داخل کیک زدم تمیز که بیرون اومد و کیک بهش نچسبید یعنی کیک پخته قالب رو از فر خارج کردم قالب اصلی که کیک کاراملی داخلش بود کمی که خنک شد بمدت ۸ ساعت گذاشتمش یخچال موند.بعد قالب رو از یخچال خارج کردم اطراف کیک رو با چاقو از دیواره قالب جدا کردم بشقابی دهانه قالب گذاشتم و براحتی برگردوندم

(اندازه قالبم ۲۳ سانت با ارتفاع ۸ بود)

.

نکته:

.

✔️هر چی بیشتر مواد داخل یخچال بمونن کیفیت و جدا کردنش از قالب راحتتره ✔️آب داخل قالب دومی باعث میشه کیک به روش بخارپز پخته بشه مقدار آب زیاد نباشه که بپره داخل کیک. .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی