مجله آشپزی و پخت کیک و غذاهای خوشمزه

طبقه بندی موضوعی

آموزش طرز تهیه حلوا شیر خشک

صابر محمدی | شنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۸، ۰۲:۳۲ ب.ظ

حلواشیرخشک

مواد لازم

شیرخشک قنادی١پیمانه(من نیدو استفاده میکنمNIDOخوشمزه تر میشه)

آرد١پیمانه

روغن مایع١پیمانه(کمتریابیشتربستگی به نوع آرد)

مواد لازم برای شربت

شکر٢پیمانه

آب ٢پیمانه


اول شربت اماده میکنم شکر و اب مخلوط میکنم و اونقدر هم میزنم تا شکر تو آب ذوب بشه میذارم روی حرارت هرچی شربت غلیظ تر باشه حلوا سفت تر میشه، من شربت حالت نرم و ابکی بر میدارم تا حلوام خیلی سفت نشه

بعد آرد و شیر و روغن با هم مخلوط میکنیم و روی شعله ملایم تفت میدیم تا هم بوی خامی آرد گرفته بشه هم رنگ دلخواه بدست بیاد(بعضیا تیره دوست دارن بعضیا روشن،من تیره تر بیشتر میپسندم) بعد گاز خاموش میکنم و شربت اضافه میکنم و تنننند هم میزنم تا صاف و یکدست بشه 

به همین سادگی

 نکته : 

لطفا و خواهشا 

هل

زعفران 

گلاب 

دارچین

اضافه نشوند . چون طعم اصیل و خوشمزه ی خودش رو از دست میده این چهار مورد عطر بسیار غالبی دارن و عطر و طعم شیر رو کاملا از بین میبرن و حلواتون دیگه مزه ی حلوای سنتی آردی خودمون ر میگیره.. اسمش روشه حلوای شیر خشک یعنی وقتی میل میکنین باید مزه ی شیر حس بشه

باز هر جور خودتون دوست دارین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی